В общем, сделал перевод "списка пожеланий", выкладываю сюда, добавляете ещё может чего, правите "моя аглиской", через некоторое время я выложу в relicnews.com/forum. Ну или кто-нибудь другой, только напишите, что выложили и куда.
The Wish-list
from homeworld3.ru
Graphics and Technology- Shaders 4 support;
- Possibility of playing on a relatively old machine;
- Automatic game optimization based on computer characteristics;
- Support of 9th DX and up;
- Good detalization;
- Good physics;
- Advanced collision model (ships get jammed, frigates get moved with rocket hit);
- Support of WinXP and Linux;
Game Design- Big objects in space (like megastation or giant asteroids) and interaction with them (like mining-station or turret frigate);
- Possibility to blow up these big objects

- Not only warships, but civil ships too – like tradeships;
- Different style ships for each kiith / clan;
- Battles near the planet, so that the almost dead ship could be gravitated into the atmosphere and burned down there;
- Possibility of ship modification;
- Force shields or maybe not...
;
- Ships gain expirience;
- Capships live longer

- Capships are divided into parts, like engine, middle, front, so that the complete destruction of the part doesn`t mean destruction of whole ship;
- Time regulation, like in HW:C;
- No mothership. Or at least, it should be big and deadly too;
- Salvaging without the limits
- Improved 3d environment and unit behavior because of this (so you can fill that you play in real 3-D, of course, not like Nexus
;
Story- Non-linear plot, like helping someone in one mission can help you in other;
- Races from all HW games, at least backstory, telling what happend to them, not just “all the Taiidani joined the Vaygr”.
- Plot that connects all the storylines and fills the plotholes left by previous games;
- Built-in HW encyclopedia;
Miscelanous- Manual Hyperjumping to next mission by pressing “j”, but leave the automatic resource collection
;
- Possibility of making video and controling screenshot gamma and colour;
- Great music
- Possibility of making macros
UPD:
Со старых постов ещё наскрёб пару желаний:
Геймдизайн- Трехмерность надо развивать
Quote:
Вместо того, чтобы изгаляться, когда противник занял верхную плоскость, проще зажать пару кнопочек на клаве, развернуть Мамку и основную плоскость по прямой к врагу - и всё, проблема решена, враг снова с тобой на одной "плите".
|
- Захват всего и вся
Сюжет- Сюжет, связывающий воедино все 3 части
- Хотелось бы увидеть энциклопедию юнитов и вселеной хома
Разное- Отличная музыка
- Было бы здорово записывать набор выполняемых последовательно-параллельно команд и запускать как макрос.
UPD2: Запостил.